مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران:
تحقق رسالت آموزشی منوط به تشکیل شبکه آموزش پزشکی در دانشگاه هاست
با تشكيل شبكه آموزش پزشكي، تقويت رسالت آموزشي دانشگاه از طريق ايجاد يك بستر مناسب براي انتقال و پيادهسازي اصول و مباني آموزش علوم پزشكي در سطح بخشها و گروههاي آموزشي محقق می شود.
به گزارش وبدا مدير مركز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب، در خصوص مزیت اجراي شبكه آموزش علوم پزشكي گفت: اجراي اين شبكه موجب پيشبرد همكاري اعضاي هيأت علمي در موضوعات آموزشي و مشاوره و همكاري با ساير اعضاي هيأت علمي و مسؤولان آموزشي در زمينه پياده سازي ايده هاي نوين آموزشي خواهد شد.
دكتر جليلي تقويت توانمنديهاي آموزشي اعضاي هيأت علمي و شناساندن مدرسان برجسته در سطح دانشگاه را از اهداف دیگر ايجاد اين شبكه خواند و افزود: ارايه مشاوره در زمينه مهارتهاي آموزش براي اعضاي هيأت علمي جوانتر و تشويق نوآوريهاي آموزشي و گسترش فعاليتهاي دانش پژوهي از جمله اهداف اين طرح محسوب مي شود.
وي بر نقش هماهنگي، نظارتي و حمايتي مراكز مطالعات و توسعه آموزش تاكيد كرد و گفت: دفاتر توسعه آموزش دانشكدهها، مسؤوليت راه اندازي شبكهها از جمله انجام كليه مراحل از عضوگيري تا فعاليتهاي اجرايي را بر عهده دارند.
وی در خصوص مسئوليت مراكز مطالعات گفت: مراكز مطالعات مي توانند چارچوب كلي فعاليتهاي شبكههاي آموزشي را كه در دانشكدههاي تابعه تشكيل مي شوند، تعيين كرده و در زمينه فعاليت اين شبكهها، حمايت های فني لازم را تأمين کنند.
مدير مركز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: مراکز مطالعات همچنین باید فعاليت شبكههاي مختلف را با هدف افزايش بهرهوري اين شبكهها در سطح دانشگاه ها هماهنگ کنند.
وي از جمله مزاياي عضويت در شبكه دانشگاه را تاثيرگذاري بر فرهنگ آموزش پزشكي خواند و تصريح كرد: افزايش مشاركت اعضاي هيأت علمي در فعاليتهاي آموزشي، جذب اعضاي هيأت علمي جديد به فعاليتهاي آموزشي، ارتقاء توانمندي هاي آموزشي مدرسين، حمايت از آموزش در سطح بخشها و گروههاي آموزشي، ارتقاء برنامه هاي آموزشي در دانشگاه ها و توسعه و پيشبرد فعاليتهاي دانش پژوهي آموزشي از جمله مزاياي عضويت در شبكه آموزش علوم پزشكي است.
جلیلی با اشاره به این که در کنار مشوق هایی از قبیل تسهیل دریافت بودجه برای پروژههاي توسعه آموزش و جوايز مالي، انگيزه زيادي در اعضاي هيأت علمي عضو شبكه ايجاد مي شود گفت: فراهم شدن فرصتهاي ارتباط و همكاري با ديگر اعضاي شبكه، برخورداري از اولويت جهت شركت در
فعاليتهاي توانمندسازي اعضاي هيأت علمي و تسهيل فرايند تبديل وضعيت يا ارتقاي عضو هيأت علمي، قسمت عمده ايجاد انگيزه در اعضاي هيأت علمي عضو شبكه خواهد بود.
دكتر جليلي در پايان با اشاره به مباحث مالي و بودجه اي اين شبكه گفت: به منظور نيل به اهداف شبكه و در راستاي تامين منابع مورد نياز براي انجام فعاليتهاي شبكه لازم است اعتبارات مشخصي در بودجههاي دانشگاه ها براي اين منظور در نظر گرفته شود.