مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی

دانشگاه علوم پزشکی قم

 

اهداف و شاخصهای برنامه عملیاتی کارگروه توسعه آموزش و فناوری های نوین ارتقای یادگیری در آموزش علوم پزشکی معاونت آموزشی در سال 1403

عنوان هدف

عنوان شاخص

فرمول محاسبه شاخص

بهبود میانگین شاخصهای توسعه آموزش و فناوری های نوین ارتقای یادگیری در آموزش علوم پزشکی به میزان 20 درصد

درصد برنامه های درسی ارائه شده به صورت ترکیبی و ماژولار در رشته مقاطع مختلف

تعداد دروس ارائه شده به صورت ترکیبی و ماژولار تقسیم بر تعداد کل دروس ارائه شده در سال تحصیلی

درصد برنامه های درسی ارائه شده با استفاده از فناوری های نوین (از قبیل اپلیکیشن، موبایل، شبیه سازی، واقعیت افزوده و مجازی، هوش مصنوعی، XR و ...)

تعداد دروس ارائه شده با استفاده از فناوری های نوین تقسیم بر تعداد کل دروس ارائه شده در سال تحصیلی

درصد اعضای هیات علمی شرکت کننده در برنامه های توانمندسازی درخصوص شیوه های نوین تدریس و کاربرد تکنولوژی های نوین در آموزش بالینی و نظری (AR,VR,XR,SIMULATION)

تعداد اعضای هیات علمی شرکت کننده در برنامه های توانمندسازی تقسیم بر تعداد کل اعضای هیات علمی

درصد آزمون های الکترونیکی برگزار شده با استفاده از فناوری های نوین (با فرمت  KF، PMP, OSCE ، MMI و یا سایر روش های نوین ارزیابی الکترونیکی)

تعداد آزمون های الکترونیکی برگزار شده با استفاده از فناوری های نوین تقسیم بر کل آزمون های برگزار شده در هر نیمسال