دانشگاه علوم پزشكي قم همزمان با استان شدن قم در سال 1375 و با ارتقاي شبكه بهداشت و درمان قم كه تا آن زمان، به عنوان يكي از مراكز تابعه دانشگاه علوم پزشكي تهران فعاليت ميكرد و متولي امور بهداشتي و درماني قم بود، به عنوان دانشكده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني قم شكل گرفت. همزمان، موافقت اصولي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي با ايجاد دانشكدههاي پرستاري و بهداشت اعلام گرديد، تا اينكه در سال 1376 با پذيرش دانشجو در رشته كارشناسي پرستاري، فعاليت آموزشي دانشكده رسماً آغاز شد. پس از آن، در سال 1377، شوراي گسترش دانشگاههاي علوم پزشكي با پذيرش دانشجو در رشته كارداني بهداشت محيط موافقت نمود و نخستين گروه از اين دانشجويان در بهمنماه 1378 مشغول به تحصيل شدند. مرحله بعد، آموزشي شدن شش بيمارستان تابعه دانشكده، شامل بيمارستانهاي حضرت زهرا (س)، كامكار عربنيا، نكويي هدايتي، كودكان فاطمي سهاميه و ايزدي، حضرت معصومه و تبديل آنها به مراكز آموزشي درماني بود كه در سال 1379به تصويب وزارت متبوع رسيد. سپس، پذيرش دانشجو در رشتههاي كارداني اتاق عمل و كارداني بهداشت حرفهاي در سال 1381 مورد موافقت شوراي گسترش دانشگاههاي علوم پزشكي قرار گرفت.
رياست دانشگاه
دفتر رياست
هيات امناء
بازديدکنندگان اين صفحه: | 4613 |
---|---|
بازديدکنندگان امروز: | 87 |
کل بازديدکنندگان: | 936449 |
بازديدکنندگان آنلاين: | 1 |
زمان بارگزاري صفحه: | 0.6930 ثانيه |
جشنواره دانشگاهی آموزشي شهيد مطهري همزمان با سالگشت شهادت استاد و معلم شهید آیت الله مرتضی مطهری(ره) ، با شعار (تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی) با هدف شناسايي و معرفي فرايندهاي آموزشي برتر با محورها و اولويتهاي ذيل در ارديبهشت ماه سال 1391 در دانشگاه علوم پزشكي قم برگزار مي گردد. این جشنواره، فرایندهای آموزشی ، عموم فعالیتها و محصولات در حوزه آموزش پزشکی را در بر خواهد گرفت.محورهای جشنواره شهيد مطهري الف – نوآوری و خلاقیت در آموزش علوم پزشکی
ب – مرجعیت علمی در آموزش علوم پزشکی
ج – معرفت دینی و اخلاق حرفه ای
د – پیشرفت و عدالت
2- روشها و تکنیکهای آموزشی 3- سنجش، ارزشیابی و اثربخشی آموزشی 4- مرجعیت، رهبری و مدیریت آموزشی 5- مشاوره و راهنمایی
6-فعالیتهای فرهنگی و امور تربیتی و اجتماعی
7-قوانین و مقررات و ساختارهای آموزشی
8-محصولات آموزشی
9-سایر حیطه ها
|